STIRI


2024-09-17

MEDRADAR

MEDRADAR

Farmacia în buzunarul tău
Farmacii deschise - Medicamente disponibile - Puncte de vaccinare

citeste stirea »
Asociația P.A.V.E.L. anunță rezultatele proiectului “Centrul de Servicii și Resurse P.A.V.E.L. – Sprijin pentru copiii și tinerii cu diagnostic oncologic”
2024-06-26

PAVEL logo                        LOTO logo

Asociația P.A.V.E.L. – asociația părinților care au copii bolnavi de cancer, a derulat pe o perioadă de 10 luni începând cu 01.08.2023 proiectul de ajutor social “Centrul de Servicii și Resurse P.A.V.E.L. – Sprijin pentru copiii și tinerii cu diagnostic oncologic” finanțat de către Compania Națională “Loteria Română” S.A cu suma de 40.000 lei. Resursele financiare primite de la Compania Națională “Loteria Română” S.A au suplimentat efortul constant al specialiștilor P.A.V.E.L. din ultimii 28 de ani, pentru sprijinirea copiilor și a tinerilor cu diagnostic oncologic, precum și a părinții lor.

citeste stirea »
"Macii Roșii - Sărbătoarea verii la Asociația P.A.V.E.L." - 5 iulie 2024
2024-06-21

 Afis Macii Rosii

Dragi prieteni și colaboratori!

În prima săptămână a lunii iulie, tradiționalul eveniment de suflet al Asociației P.A.V.E.L. - "Macii Roșii - Sărbătoarea verii" va fi organizat de noi și de partenerii noștri pentru copiii, părinții și adulții internați în Institutul Oncologic ”Prof. Dr. Alex. Trestioreanu” București.  Evenimentul va avea loc în curtea Institutului Oncologic București, în data de 5 iulie 2024, în intervalul  orar 17.00 - 21.00, și va include momente artistice pentru copii, părinți și adulți, ateliere de relaxare și divertisment, vom avea preparate culinare delicioase, sucuri naturale și multe alte surprize.

Invitaţii speciali ai evenimentului sunt copiii cu diagnostic oncologic şi părinţii acestora, aflaţi în evidența Institutului Oncologic "Prof. Dr. Alex. Trestioreanu" şi a Institutului Clinic Fundeni.

citeste stirea »
Asociația P.A.V.E.L. anunță încheierea cu succes a proiectului „Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”
2024-02-02

   

Asociația P.A.V.E.L. anunță încheierea cu succes a proiectului

Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”

București, 30 ianuarie 2024 - Asociația P.A.V.E.L. – asociația părinților care au copii bolnavi de cancer, a derulat în cursul anului 2023, cu sprijin financiar din partea Fundației United Way România, al patrulea an al proiectului „Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”. Scopul proiectului a fost creșterea speranței de viață a pacienților cu cancer, copii și tineri, prin informare și prin oferirea unor servicii complexe socio-psiho-educaționale, complementare celor medicale. Accesibilitatea la serviciile medicale de bază a crescut, iar pacienții și însoțitorii lor și-au îmbunătățit capacitatea psihoemoțională de a face față bolii și problemelor pe care aceasta le implică.

Beneficiarii acestui proiect au fost 747 copii şi tineri diagnosticaţi cu o afecțiune oncologică, cu vârste cuprinse între 0 și 26 ani, pacienţi ai Institutului Oncologic „Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” Bucureşti şi ai Institutului Clinic Fundeni (secţiile de oncopediatrie și hematologie pediatrică).

citeste stirea »
Vezi aici toate stirile »

Drepturi, responsabilitati si cine poate fi de ajutor

Drepturi cheie ale pacientului oncologic

Pacientul are dreptul:

    să fie tratat cu respect, demnitate şi să beneficieze de servicii medicale fără discriminare, indiferent de vârstă, sex, preferinţe sexuale, religie sau cultură;
    să beneficieze de spitalizare gratuită într-un spital public;
    să fie informat cu privire la orice costuri suplimentare ale serviciilor medicale;
    să beneficieze de un tratament bazat pe datele clinice şi nu pe capacitatea de a plăti serviciile medicale (statusul asigurării medicale);
    să beneficieze de explicaţii clare cu privire la starea actuală a bolii, informaţii care să fie uşor de înţeles, inclusiv riscurile şi alte opţiuni terapeutice;
    să beneficieze de confidenţialitate cu privire la informaţiile personale;
    să ceară o a doua opinie medicală;
    să poată face un compliment sau o plângere;
    să poată decide dacă doreşte să ia parte în cercetarea medicală şi în instruirea clinică a rezidenţilor şi studenţilor;
    să ia parte în deciziile de tratament;
    să primească instrucţiuni legate de îngrijirea personală la externare;
    să poată cere externarea în orice moment pe propria răspundere;
    să poată refuza îngrijirea într-un anumit centru sau de către un  anumit doctor.

Responsabilităţile pacientului

Pentru a fi eficient, procesul de îngrijire al sănătăţii trebuie să fie mai mult decât o stradă cu sens unic. De exemplu, dacă pacientul doreşte comunicare şi răbdare din partea echipei medicale, trebuie să ofere aceleaşi lucruri în schimb.

Pacientul trebuie să fie cinstit şi deschis. O responsabilitate cheie a pacientului este ca acesta să se asigure că echipa de îngrijire beneficiază de toate informaţiile de care are nevoie pentru a oferi un tratament corespunzător. Comunicarea deschisă este importantă într-un număr de domenii cheie – pacientul trebuie să comunice echipei de îngrijire în cazul în care:

    are o întrebare sau problemă; este vital să se comunice orice probleme pe care nu le înţelege, care îl îngrijorează, astfel ca echipa medicală să îl poată ajuta;
    există factori personali care ar putea afecta deciziile terapeutice, de exemplu dacă pacientul locuieşte singur;
    apar reacţii adverse sau durere; echipa medicală poate schimba dozele sau poate institui tratamente pentru ameliorarea efectelor secundare;
    pacientul ia orice alte medicamente, inclusiv terapii complementare şi/sau alternative; unele medicamente interacţionează cu tratamentele antineoplazice determinând efecte adverse sau diminuând eficacitatea acestora;
    pacientul este văzut de mai mulţi medici;
    pacientul se decide să nu urmeze instrucţiunile medicului curant (de exemplu nu ia medicamente prescrise);

Pacientul trebuie să fie grijuliu. Există unele responsabilităţi de bază care se referă la aspecte practice, inclusiv:

    să trateze toţi pacienţii şi personalul cu curtoazie, demnitate şi respect;
    să respecte programările şi să anunţe echipa medicală dacă nu se poate prezenta conform programării.

Pacientul trebuie să fie flexibil. Medicul curant planifică tratamentul pe baza rezultatelor testelor iniţiale. Ulterior vor fi efectuate teste pentru a verifica răspunsul la tratament, iar medicul poate să reevalueze planul iniţial de tratament. Deci, este important ca pacientul să fie flexibil şi să accepte că tratamentul se poate schimba, deşi, desigur, pacientul are în continuare dreptul de a fi implicat activ în luarea deciziilor cu privire la noul plan terapeutic.

O responsabilitate cheie a pacienţilor este să accepte că tratamentul cancerului poate avea efecte secundare. Unii pacienţi resping tratament după tratament datorită efectelor secundare până când în final rămân prea puţine opţiuni terapeutice.


Cine poate fi de ajutor?

De la incertitudinea diagnosticului şi prin extrem de ocupata perioadă a tratamentului, medicii, asistentele medicale şi alţi profesionişti din domeniul sănătăţii pot ajuta pacientul să găsească drumul prin sistemul de sănătate.

În funcţie de tipul de cancer şi de tratamentul indicat, în planul terapeutic pot fi implicate mai multe specialităţi şi anume:chirurg, oncolog medical, radioterapeut, hematolog sau specialist în îngrijiri paliative. Aceştiaplanifică şi gestionează tratamentul şi răspund la întrebări legate de tratament. Esteadesea util ca pacientul să ceară informaţii şi medicilor rezidenţi.

Există o gamă largă de profesionişti din sistemul de îngrijire al sănătăţii care îi pot ajuta pe pacienţi să facă faţă fizic şi emoţional efectelor cancerului:

    nutriţionist – educaţie referitoare la nutriţie şi dietă;
    psiholog – ajută pacienţii să-şi gestioneze sentimentele şi să facă faţă schimbărilor survenite, ca urmare a cancerului sau a tratamentului;
    fizioterapeut şi terapeut ocupational – ajută pacientii să revină la activităţile normale; fizioterapeutul poate ajuta, de asemenea, în cazul efectelor fizice secundare, cum ar fi limfedemul.

Este important pentru pacient să aibă o relaţie bună cu medicul de familie, care îi cunoaşte istoricul medical. Este important ca medicul de familie să fie informat despre tratament şi perioadele de spitalizare, iar echipa medicală ar trebui să ofere informaţii medicului de familie la fiecare externare şi să trimită, de asemenea, rezultatele testelor efectuate. Pacientul poate discuta opţiunile de tratament cu medicul de familie, care poate, de asemenea, aranja obţinerea unei a doua opinii. Rolul medicului de familie poate varia în funcţie de mediul în care locuieşte pacientul – de exemplu, pentru pacienţii din mediul rural, medicul de familie poate avea un rol mai activ, comparativ cu pacienţii din mediul urban.

sursa:  http://www.pacientcancer.ro/drepturile-pacientului-legislatie

Evenimente
  Noiembrie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
28 29 30 31 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 01
02 03 04 05 06 07 08
calendar evenimente
Ne gasesti:
DONATII

Puteti dona astfel:

- on line, puteti dona accesand link-ul:

sau prin

               

- directionand pana la 3,5 % din impozitul pe venit catre Asociatia P.A.V.E.L. (cu FORMULAR 230) pana la 25 mai 2024.
- directionand 20% din impozitul pe profit al unei companiei, impozit pe care il datoreaza Statului catre Asociatia P.A.V.E.L. (prin CONTRACT DE SPONSORIZARE)
- in conturile Asociatiei P.A.V.E.L., conturi afisate pe site-ul www.asociatiapavel.ro.
- prin voluntariat
- implicandu-va in proiectele sau campaniile sustinute de Asociatia P.A.V.E.L.

Click aici
Directionarea a 20% din impozitul pe profit

Directionarea a 20% din impozitul pe profit se face prin CONTRACT DE SPONSORIZARE intre companie si Asociatia P.A.V.E.L., pentru a sustine proiectele sau programele Asociatiei P.A.V.E.L. sau un copil sau tanar bolnav de cancer.
Avantaje:
1. Nu va costa nimic.
2. Companiile detin controlul fondurilor, transparenta.
3. Companiile pot influenta gestionarea fondurilor.
Ajutati Asociatia P.A.V.E.L. semnand un contract de sponsorizare trimestrial si astfel directionati 20% din impozitul pe profit datorat Statului catre copiii bolnavi de cancer din România.
Puteti decide cum pot fi investiti banii d-voastra! Puteti face diferenta! Aveti un cuvant de spus!

Click aici
Centru de Resurse si Servicii P.A.V.E.L.

Centrul de Resurse si Servicii P.A.V.E.L. a fost infiintat in anul 2007.

Obiectivul Centrului de Resurse si Servicii PAVEL il constituie ajutarea familiilor cu copii bolnavi de cancer, leucemie sau anemii grave, prin oferirea gratuita de servicii de informare, suport si consiliere psiho-sociala, terapie prin joc si arta, kinetoterapie si terapie Snoezellen, gazduirea gratuita a unui parinte cu sau fara copil - in perioada de tratament a copilului in Bucuresti, TelVerde (Cancer Helpline 0 800 800 421), organizarea de evenimente pentru copii si tineri in si in afara spitalelor,..

Click aici
Parteneri:
Sponsori: