|
STIRI

„Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”
2022-01-27
Asociația P.A.V.E.L. anunță încheierea cu succes a proiectului
„Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”
București, 27 ianuarie 2022 - Asociația P.A.V.E.L. – asociația părinților care au copii bolnavi de cancer, a derulat în cursul anului 2021, cu sprijin financiar din partea Fundației United Way România, al doilea an al proiectului „Acces la servicii sociale integrate pentru copiii cu cancer”. Scopul proiectului a fost creșterea speranței de viață a pacienților cu cancer, copii și tineri, prin informare și prin oferirea unor servicii complexe socio-psiho-educaționale, complementare celor medicale. Accesibilitatea la serviciile medicale de bază a crescut, iar pacienții și însoțitorii lor și-au îmbunătățit capacitatea psihoemoțională de a face față bolii.
Beneficiarii acestui proiect au fost 732 copii şi tineri diagnosticaţi cu o afecțiune oncologică, cu vârste cuprinse între 0 și 26 ani, pacienţi ai Institutului Oncologic „Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” Bucureşti şi ai Institutului Clinic Fundeni (secţiile de oncopediatrie și hematologie pediatrică).
citeste stirea »

Directionati pana la 3,5 % catre Asociatia P.A.V.E.L.!
2021-04-23
25 mai 2022 – ultima zi de depunere a Formularului 230!
Datorita modificarilor legislative, acum puteti redirectiona pana la 3,5 % din impozitul pe venit catre Asociatia P.A.V.E.L. deoarece este FURNIZOR ACREDITAT DE SERVICII SOCIALE.
Cei 3,5 % din impozitul pe venit directionati de d-voastra catre Asociatia P.A.V.E.L. pot ajuta la:
- furnizare de materiale informative privind preventia, depistarea precoce si tratamentul cancerului;
- gazduirea gratuita a pacientilor si / sau insotitorilor acestora pe perioada spitalizarii;
- furnizarea de suport material si financiar familiilor copiilor bolnavi, dar si altor pacienti bolnavi de cancer - in functie de posibilitati (proteze ortopedice, acoperirea costurilor unor analize sau servicii medicale, scaune mobile, plata unor medicamente,..);
- pentru a face legatura intre familiile copiilor bolnavi (la solicitarea lor) si diferite clinici de peste hotare, in vederea efectuarii unui tratament sau a unei operatii, in cazuri deosebite;
- organizarea de evenimente pentru copiii spitalizati si supravietuitori, in si in afara spitalelor;
- terapie prin joc si arta la sectiile de oncologie si hematologie pediatrica si scoala de spital;
- consilierea psihologica a pacientilor si familiilor;
- lobby si advocacy pentru drepturile pacientilor cu cancer.
Scopul nostru este sa contribuim la schimbarea in bine a conditiilor de tratament si viata a acestor copii si tineri.
citeste stirea »
COMUNICAT DE PRESĂ
2020-03-11
Asociația P.A.V.E.L. – asociația părinților care au copii bolnavi de cancer, a demarat în ianuarie 2021 un nou proiect, cu o durată de 1 an. Proiectul “Zâmbește, mami. Sunt sănătos!” continuă eforturile noastre de a veni în sprijinul copiilor cu diagnostic oncologic și este finanțat prin programul de granturi “Adoptă un proiect” de către ING Bank România.
Scopul proiectului constă în îmbunătățirea calității vieții copiilor și tinerilor bolnavi de cancer, leucemii și anemii grave și a familiilor acestora prin acordarea de suport emoțional și material în timpul tratamentului. Se dorește îmbunătățirea stării de bine a copiilor și părinților în perioada spitalizării, pregătirea lor pentru reîntoarcerea în comunitate, degrevarea de anumite costuri pe care nu și le permit (alimente pentru dietă specială, dispozitive medicale...), fără de care viața lor ar fi îngreunată.
citeste stirea »
Vezi aici toate stirile »
Titlul stirii lorem ipsum
10-04-2016
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit,
sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris
nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in
reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla
pariatur.
citeste stirea »
Drepturi, responsabilitati si cine poate fi de ajutor
Drepturi cheie ale pacientului oncologic
Pacientul are dreptul:
să fie tratat cu respect, demnitate şi să beneficieze de servicii medicale fără discriminare, indiferent de vârstă, sex, preferinţe sexuale, religie sau cultură; să beneficieze de spitalizare gratuită într-un spital public; să fie informat cu privire la orice costuri suplimentare ale serviciilor medicale; să beneficieze de un tratament bazat pe datele clinice şi nu pe capacitatea de a plăti serviciile medicale (statusul asigurării medicale); să beneficieze de explicaţii clare cu privire la starea actuală a bolii, informaţii care să fie uşor de înţeles, inclusiv riscurile şi alte opţiuni terapeutice; să beneficieze de confidenţialitate cu privire la informaţiile personale; să ceară o a doua opinie medicală; să poată face un compliment sau o plângere; să poată decide dacă doreşte să ia parte în cercetarea medicală şi în instruirea clinică a rezidenţilor şi studenţilor; să ia parte în deciziile de tratament; să primească instrucţiuni legate de îngrijirea personală la externare; să poată cere externarea în orice moment pe propria răspundere; să poată refuza îngrijirea într-un anumit centru sau de către un anumit doctor.
Responsabilităţile pacientului
Pentru a fi eficient, procesul de îngrijire al sănătăţii trebuie să fie mai mult decât o stradă cu sens unic. De exemplu, dacă pacientul doreşte comunicare şi răbdare din partea echipei medicale, trebuie să ofere aceleaşi lucruri în schimb.
Pacientul trebuie să fie cinstit şi deschis. O responsabilitate cheie a pacientului este ca acesta să se asigure că echipa de îngrijire beneficiază de toate informaţiile de care are nevoie pentru a oferi un tratament corespunzător. Comunicarea deschisă este importantă într-un număr de domenii cheie – pacientul trebuie să comunice echipei de îngrijire în cazul în care:
are o întrebare sau problemă; este vital să se comunice orice probleme pe care nu le înţelege, care îl îngrijorează, astfel ca echipa medicală să îl poată ajuta; există factori personali care ar putea afecta deciziile terapeutice, de exemplu dacă pacientul locuieşte singur; apar reacţii adverse sau durere; echipa medicală poate schimba dozele sau poate institui tratamente pentru ameliorarea efectelor secundare; pacientul ia orice alte medicamente, inclusiv terapii complementare şi/sau alternative; unele medicamente interacţionează cu tratamentele antineoplazice determinând efecte adverse sau diminuând eficacitatea acestora; pacientul este văzut de mai mulţi medici; pacientul se decide să nu urmeze instrucţiunile medicului curant (de exemplu nu ia medicamente prescrise);
Pacientul trebuie să fie grijuliu. Există unele responsabilităţi de bază care se referă la aspecte practice, inclusiv:
să trateze toţi pacienţii şi personalul cu curtoazie, demnitate şi respect; să respecte programările şi să anunţe echipa medicală dacă nu se poate prezenta conform programării.
Pacientul trebuie să fie flexibil. Medicul curant planifică tratamentul pe baza rezultatelor testelor iniţiale. Ulterior vor fi efectuate teste pentru a verifica răspunsul la tratament, iar medicul poate să reevalueze planul iniţial de tratament. Deci, este important ca pacientul să fie flexibil şi să accepte că tratamentul se poate schimba, deşi, desigur, pacientul are în continuare dreptul de a fi implicat activ în luarea deciziilor cu privire la noul plan terapeutic.
O responsabilitate cheie a pacienţilor este să accepte că tratamentul cancerului poate avea efecte secundare. Unii pacienţi resping tratament după tratament datorită efectelor secundare până când în final rămân prea puţine opţiuni terapeutice.
Cine poate fi de ajutor?
De la incertitudinea diagnosticului şi prin extrem de ocupata perioadă a tratamentului, medicii, asistentele medicale şi alţi profesionişti din domeniul sănătăţii pot ajuta pacientul să găsească drumul prin sistemul de sănătate.
În funcţie de tipul de cancer şi de tratamentul indicat, în planul terapeutic pot fi implicate mai multe specialităţi şi anume:chirurg, oncolog medical, radioterapeut, hematolog sau specialist în îngrijiri paliative. Aceştiaplanifică şi gestionează tratamentul şi răspund la întrebări legate de tratament. Esteadesea util ca pacientul să ceară informaţii şi medicilor rezidenţi.
Există o gamă largă de profesionişti din sistemul de îngrijire al sănătăţii care îi pot ajuta pe pacienţi să facă faţă fizic şi emoţional efectelor cancerului:
nutriţionist – educaţie referitoare la nutriţie şi dietă; psiholog – ajută pacienţii să-şi gestioneze sentimentele şi să facă faţă schimbărilor survenite, ca urmare a cancerului sau a tratamentului; fizioterapeut şi terapeut ocupational – ajută pacientii să revină la activităţile normale; fizioterapeutul poate ajuta, de asemenea, în cazul efectelor fizice secundare, cum ar fi limfedemul.
Este important pentru pacient să aibă o relaţie bună cu medicul de familie, care îi cunoaşte istoricul medical. Este important ca medicul de familie să fie informat despre tratament şi perioadele de spitalizare, iar echipa medicală ar trebui să ofere informaţii medicului de familie la fiecare externare şi să trimită, de asemenea, rezultatele testelor efectuate. Pacientul poate discuta opţiunile de tratament cu medicul de familie, care poate, de asemenea, aranja obţinerea unei a doua opinii. Rolul medicului de familie poate varia în funcţie de mediul în care locuieşte pacientul – de exemplu, pentru pacienţii din mediul rural, medicul de familie poate avea un rol mai activ, comparativ cu pacienţii din mediul urban.
sursa: http://www.pacientcancer.ro/drepturile-pacientului-legislatie
|
|
Evenimente
Lu |
Ma |
Mi |
Jo |
Vi |
Sa |
Du |
30 |
31 |
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
10 |
calendar evenimente
|